De eerste week bij AZ - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Elke Krekels - WaarBenJij.nu De eerste week bij AZ - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Elke Krekels - WaarBenJij.nu

De eerste week bij AZ

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

06 September 2005 | Zweden, Södertälje

Mijn eerste werkdag bij AstraZeneca bestond voornamelijk uit het ontmoeten van heel veel mensen, aangezien ik bij drie verschillende afdelingen ga werken. Om heel eerlijk te zijn, heb ik er aan het eind van de dag niet één onthouden.
Om iedereen te ontmoeten en alles te regelen hebben we veel moeten lopen. De site waar ik zit is erg groot, het duurt ongeveer 15-20 minuten om van de ene naar de andere kant te lopen en er zijn schat ik zo’n 80-90 gebouwen. Ik heb natuurlijk een pasje gekregen, want bij de meeste deuren krijg je alleen maar met een pasje toegang. De foto op het pasje is helaas niet al te florisant geworden, maar ik moet het er maar mee doen. Toegang tot het internet moet ook speciaal worden aangevraagd daar zijn ze hier nogal streng mee. Je mag eigenlijk het internet alleen maar gebruiken voor dingen die werkgerelateerd zijn, ik ben dus benieuwd of ik erg lang op mijn site kan blijven posten vanuit hier. Ik hoop maar dat als ik er niet te lang op blijf het niet te veel aandacht trekt en niet wordt geblokkeerd.
De gebouwen zijn van binnen erg netjes. Ik zit in een nieuwe vleugel en heb mijn eigen huge ass kantoor gekregen, met snelle computer en zo’n slot op de deur waar je zo’n code op moet intoetsen. Koffie en thee is hier gratis (het is wel grappig ze hebben hier een woord voor ’koffie drinken met iets erbij’) er staat vaak melk, ook gratis, in de koelkast en een grote mand fruit op tafel die elke week wordt bijgevuld.
De lunch staat hier al om 11 uur ingepland, en wij bij farmacologie al denken dat we vroeg waren. Je kunt kiezen uit vier warme maaltijden, met sla en wat drinken en onbeperkt brood met boter. Aangezien ik niet zo’n broodliefhebber ben moet ik zeggen dat het me wel bevalt om tijdens de lunch warm te eten in plaats van zo’n droge boterham weg te werken. Het is alleen jammer dat de after-dinner-dip dan komt als je weer aan de slag moet, dus niet ff lekker uitbuiken voor de tv. Het brood is hier niet echt lekker, maar het knäckebröd op zich wel. Zeker als ontbijt is het erg goed alleen dat geknäck op de vroege ochtend geeft zo’n herrie.
Natuurlijk is er ook een sportcentrum waar je met je pasje (gratis, weet niet of jullie al een trend ontdekken) heen kunt en allerlei programma’s kunt volgen of gewoon kunt fitnessen, of squashen. Dit weekend heb ik mega fancy nieuwe sportschoenen gekocht, die dingen heb ik al in geen jaren meer in mijn bezit gehad en van de week ben ik naar medelgympa (middelste niveau van gympa, gewoon een soort oefeningen voor conditie en kracht) geweest, iets te hoog gegrepen denk ik. Ik dacht dat ik met zwemmen toch al een behoorlijke conditie op had gebouwd, maar dit is blijkbaar weer heel anders. Ik ga denk ik maar eens kijken hoe het in het beginnersclubje zit en verder hebben ze aquajoggen oid.

Mijn project begin ik steeds leuker te vinden, ik heb nu ook iets beter een idee van wat het idee en de bedoeling is. Ik ben al begonnen met het oefenen van mijn experimentele methode. Het is echt mega fancy wat ze hier allemaal hebben. Ze hebben één computer programma waar elke onderzoeker van zou gaan watertanden. Ik weet niet hoeveel ik erover mag vertellen, want natuurlijk moest ik ook zo’n formuliertje tekenen dat ik de komende 10 jaar niks mag lekken, dus de echt geïnteresseerden kunnen dan bij me terugkomen :) maar het is echt fancy. Ze hebben het hier zelf ontwikkeld samen met de onderzoekers. Je voert één keer je onderzoeksplan in en daarna helpt het bij de voorbereiding, uitvoering en rapportage van alles. Ik denk dat dat wel vaag genoeg is gebleven en niet te veel gevoelige info bevat, maar neem maar van mij aan dat het GEWELDIG is. Ik zag mezelf altijd meer in een academische omgeving, maar nu ik heb gezien wat veel geld allemaal te bieden heeft ga ik daar toch nog eens over denken.

  • 07 September 2005 - 14:03

    Saskia:

    Hoi hoi
    Klinkt allemaal echt super! Volgens mij zit je daar niet zo slecht... Hoop dat je het naar je zin gaat hebben.
    x Sas

  • 12 September 2005 - 11:34

    Miriam Vollenbroek:

    Ha die Elke
    Ik heb van je vader je toegang tot de site te horen gekregen gisteren en het leek me leuk om je van hieruit even een berichtje te sturen. Ik merk dat je het wel naar je zin hebt en gelukkig maar want het is niet naast de deur.Als je het leuk vind hoor je af en toe wat van mij en de rest. Groetjes miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 50510

Voorgaande reizen:

17 September 2021 - 30 September 2021

Azoren

09 September 2018 - 02 Oktober 2018

Cape Town to Victoria Waterfalls

07 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Iceland

10 Oktober 2016 - 24 November 2016

Sri Lanka

26 Oktober 2015 - 11 November 2015

Costa Rica

12 Oktober 2013 - 04 November 2013

Kenya and Tanzania

21 April 2012 - 08 Mei 2012

South Africa Vacation

02 Februari 2011 - 24 Mei 2011

"Sabatical at Cincinnati's Childrens Hospital

17 Augustus 2005 - 14 Februari 2006

Master stage Astra Zeneca

Landen bezocht: