Sportief - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Elke Krekels - WaarBenJij.nu Sportief - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Elke Krekels - WaarBenJij.nu

Sportief

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

16 September 2005 | Zweden, Södertälje

Vorige week was ik nog naar het beginnersklasje van de gympa geweest, maar dat was zelfs voor mij iets te makkelijk en tikkeltje saai ook. Er waren maar vier mensen. Twee oudere mannen. Een kleine die me een portie fanatiek stond te huppelen daar en een lange dunne zonder gevoel voor ritme of coördinatie. Die laatste was met name goed voor mijn zelfvertrouwen, dat maandag een beetje geschaadt was toen ik de slechtste was by de Medelgympa. Ik was nogal chagarijnig omdat ik mijn shampoo vergeten was, maar jullie raden het al, de shampoo bij het sportcentrum is ook gratis!
Deze week wat ander sportactiviteiten uitgeprobeerd hier in het sportcentrum. Maandag iets van aquajoggen, ik was blij dat ik na toch een relatief lange tijd weer eens in het water lag. Het zwembad is te klein en te warm om baantjes te trekken, maar er is in Södertälje ook een ander zwembad. Ik had gehoopt hier in het weekend te kunnen gaan zwemmen, maar dat kost 70 Kronen voor 1 uurtje, dat is 7,50 in Euro’s en dat vind ik persoonlijk een beetje aan de dure kant. Maar het aquajoggen was wel ok. Een beschaafde drie kwartier, dus je bent klaar voor je moe wordt.
Donderdag was er aquacycling. In de folder stond dat je oefeningen ging doen op een soort drijvende fietsen, klinkt spannend toch? Ik was al helemaal blij want ik heb hier geen fiets, dus dan zou ik in een klap kunnen fietsen en zwemmen, maar het was toch allemaal iets minder mooi. Eigenlijk een beetje saai zelfs. De ’fiets’ bestond uit twee stukken schuim die met een stok aan elkaar verbonden waren en door één van de twee was nog een stok over dwars gemaakt, dat was het stuur. En je zat op de ’fiets’ als op een stokpaardje en op een paar afwisselende oefeningen na hebben we drie kwartier lang alleen maar rondjes gefietst en aangezien het bad niet zo diep is had ik net zo goed kunnen lopen door dat water.
Dinsdag ben ik naar een les box & kick geweest. Daar keek ik echt naar uit en ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vond. Anderhalf uur na een hele dag werken, maar het viel allemaal wel mee moet ik zeggen. Ik was samen gegaan met Johanna, want je moet regelmatig om en om boxen of kicken en zo’n kussen vasthouden. Toen ik lekker aan het kicken was kwam de lerares naar me toe en ze zei dat ik niet alleen moest slaan maar dat ik ook aan mijn verdediging moet denken, want als ik zo de ring in zou gaan zou ik op zeker worden neergeslagen. Toen dacht: Meisje, we kennen mekaar duidelijk nog niet zo goed. Ik kom hier misschien een beetje agressie wegslaan, maar verder ben ik te veel mietje om me ooit in een boxring te wagen. Maar, I can kick some serious ass tegen dat het kerst is, dat weet ik wel. Dus Emmani, ik zou maar flink gaan oefen met de Billy Blanks bootcamp, want I’ll be back!!!
Na de box & kick ook nog naar huis gelopen. Heb nieuwe schoenen gekocht omdat die anderen letterlijk uit elkaar aan het vallen waren, dus ik moet me weer door een laag blaren heen bijten. Ik loop ’s ochtends meestal naar Astra en ’s middags vanaf de bushalte nog een stuk naar huis en ik had eindelijk iets van immuniteit opgebouwd voor blaren, dacht ik. Maar met de nieuwe schoenen moet ik weer van voren af aan beginnen. En het was al zo lastig om hier schoenen te vinden. Met maatje (of laat dat -je maar weg) 42 is het in Nederland al niet makkelijk, maar hier was het nog lastiger. Uiteindelijk ben ik niet eerst gaan kijken welke ik mooi vond, maar is mijn zoekcriterium gewijzigd naar ’wat past er’, maar gelukkig uiteindelijk toch nog wat redelijks gevonden.
Broeken is hier trouwens net zo erg. Had ik eindelijk wat gevonden dat paste, zat ik een groot bord boven me hangen ‘big is beautiful’. Kut land!
Verder (niet in de categorie ’sportief’, maar wel in de categorie ’goed bezig’) ben ik van de week nog naar de bieb gegaan om een gelezen boek op CD te huren, ik dacht dan kan ik lezen en luisteren en zo een beetje leren om het te verstaan, want dat laatste is nog lastig, zeker als iedereen tijdens de koffie door elkaar heen praat. Natuurlijk ben ik makkelijk begonnen… bij de kinderboeken dus. Astrid Lindgren (oid in ieder geval die van Pippi Langkous). Over een paar weken ben ik expert op het gebied van de kinderboeken, en als iedereen het dan tijdens de koffie gaat hebben over kleine kabouters die in muizenholletjes onder hun bed wonen, kan ik helemaal meekomen hier :).

  • 19 September 2005 - 11:55

    Willem:

    Zeg wat dacht je van een foto van jou op die mooie waterfiets? ;)

  • 20 September 2005 - 06:41

    Elke:

    Mijn toestel is niet geschikt voor onderwaterfoto's daarbij denk ik niet dat ik er nog heen ga, want het was echt saai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 50667

Voorgaande reizen:

17 September 2021 - 30 September 2021

Azoren

09 September 2018 - 02 Oktober 2018

Cape Town to Victoria Waterfalls

07 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Iceland

10 Oktober 2016 - 24 November 2016

Sri Lanka

26 Oktober 2015 - 11 November 2015

Costa Rica

12 Oktober 2013 - 04 November 2013

Kenya and Tanzania

21 April 2012 - 08 Mei 2012

South Africa Vacation

02 Februari 2011 - 24 Mei 2011

"Sabatical at Cincinnati's Childrens Hospital

17 Augustus 2005 - 14 Februari 2006

Master stage Astra Zeneca

Landen bezocht: