Kerstlunch - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Elke Krekels - WaarBenJij.nu Kerstlunch - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Elke Krekels - WaarBenJij.nu

Kerstlunch

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

23 December 2005 | Zweden, Södertälje

Aangezien onze afdeling geen kerstfeestje van Astra kreeg, hebben we afgelopen week ons eigen feestje gebouwd. Iedereen had een traditioneel Zweeds kerst gerecht meegenomen voor een kerstlunch. Ze hadden mij gevraagd of ik iets traditioneel Nederlands kon meenemen, maar ik heb geen idee wat dat zou moeten zijn. Het was trouwens niet de eerste keer dat mijn gevraagd werd naar een typisch Nederlands kerstgerecht, hier hebben ze vanalles voor de kerst: vlees, vis, aardappelgerechten, kerstbier, glögg, kerstfrisdrank, kerstsnoepjes en –koekjes maar het enige Nederlandse wat ik kon bedenken zijn kerstkransjes en misschien chocolaatjes in de vorm van een kerstboom. Nu spelen de Zweden misschien ook wel een beetje vals, want met kerst gooien ze gewoon alles op tafel wat ze kennen, en de meeste dingen zijn ook traditionele gerechten bij de midzomerfeesten.
Mijn bijdrage aan de lunch bestond in ieder geval uit sill, de haring in saus. Ik dacht dat komt in ieder geval in de buurt van iets dat we in Nederland ook kennen en je kunt het gewoon in een pot kopen, wel handig als je geen Zweedse recepten kent.
Officieel mogen we geen fototoestellen meenemen de site op, maar onze baas had gezegd dat ze wel een oogje dicht zou knijpen. De vrouw die dus op elke foto met gesloten ogen staat is onze baas :). De foto’s tijdens de lunch zijn gemaakt met het toestel van iemand anders, maar ik zal proberen er wat voor mijn site te sjeffen. Verder dacht ik dat ik, als ik dan toch een fototoestel bij me heb, net zo goed een foto kan maken van mijn huge ass kantoor dat ik helemaal voor mezelf heb. Aan de papieren die overal liggen kunnen jullie zien hoe hard ik hier werk.
Ondanks alle kerstactiviteiten van de afgelopen weken moet ik zeggen dat de kerststemming bij mij ver te zoeken is (vakantie stemming is er wel, want ik begin nu toch wel moe te worden en heb nogal wat moeite met tot werken te zetten, ook als het niet koud is). Desondanks wil ik jullie allemaal een fijne kerst en een gelukkig 2006 toewensen.

  • 25 December 2005 - 14:14

    Mariet:

    Geen nederlandse recepten nou het is toch wat ze is net weg uit Nederland. Hutspot boerenkool friet zuurvlees. Heel veel plezier met de kerst en een gezellig oude jaar we proberen te bellen 2 de kerst als iedereen er is.

  • 04 Januari 2006 - 21:26

    Mariet:

    Leuke foto is die nieuw of heb ik hem gewoon niet opgemerkt.
    Weer goed thuis hoop ik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 50625

Voorgaande reizen:

17 September 2021 - 30 September 2021

Azoren

09 September 2018 - 02 Oktober 2018

Cape Town to Victoria Waterfalls

07 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Iceland

10 Oktober 2016 - 24 November 2016

Sri Lanka

26 Oktober 2015 - 11 November 2015

Costa Rica

12 Oktober 2013 - 04 November 2013

Kenya and Tanzania

21 April 2012 - 08 Mei 2012

South Africa Vacation

02 Februari 2011 - 24 Mei 2011

"Sabatical at Cincinnati's Childrens Hospital

17 Augustus 2005 - 14 Februari 2006

Master stage Astra Zeneca

Landen bezocht: